Przejdź do głównej zawartości

8 niszowych sieci społecznościowych, których możesz nie znać

Pod koniec 2016 roku Facebook miał prawie miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, Twitter ponad 319 milionów. Do tego dochodzi całkiem niezła oglądalność profili w takich mediach społecznościowych, jak chociażby Google+, LinkedIn czy Snapchat. Ok, to giganci serwisó społecznościowych. Ale czy kiedykolwiek słyszeliście o takich platformach, jak Untappd, ResearchGate czy StockTwits?

serwis Dribble


To, co prawda, niszowe sieci społecznościowe kojarzące głównie hobbystów lub pasjonatów jednego, konkretnego tematu, ale warto je znać. Może przydadzą się Wam w życiu prywatnym, a może i zawodowym. 

1. StockTwits

Platforma dla finansistów, handlowców, inwestorów i hobbystów finansowych. Umożliwia m.in. dzielenie się ideami, opiniami na temat rynków finansowych.  Podobna nieco do Twittera - panują tu podobne, 140-znakowe restrykcje, jest tzw. live feed.

2. Dribbble

Dribbble to jedna z najlepszych platform dla wszelkich kreatywnych osób, skoncentrowana na projektowaniu. Jeżeli pasjonujesz się takimi dziedzinami, jak grafika komputerowa, tworzenie stron www,  ilustracje, typografia, to Dribble jest właśnie dla Ciebie. Możesz to wgrywać swoje prace i promować swe dzieła. A potem czekać, aż wynajmie Cię jakaś wielka firma, będąca pod wrażeniem Twojego portfolio.

3. Untappd

Untappd to sieć społecznościowa dla miłośników... piwa. Tych w naszym kraju chyba nie brakuje, więc powinna im się spodobać. Znajdziesz tu m.in. wskazówki dotyczące barów, pubów i browarów w okolicy (raczej nie naszej, polskiej) czy informacje o lokalnych wydarzeniach dla piwoszy. 

4. Meetup

Meetup pozwala na organizowanie spotkań. Nieważne, czy chcesz urządzić imprezkę z przyjaciółmi czy zorganizować polityczny protest, Meetup znacząco Ci to ułatwi. Możesz tu znaleźć zdjęcia z minionych eventów, porozmawiać z jego uczestnikami, sprawdzić, kogo możesz się spodziewać na najbliższym spotkaniu. To także dobry sposób na zawarcie nowych znajomości, jeśli jest się nowym w mieście. Co ciekawe, serwis ten ma już ponad 25 milionów aktywnych użytkowników.

5. ResearchGate

Jeżeli jesteś naukowcem lub badaczem, koniecznie zarejestruj się na platformie ResearchGate, największej, akademickiej sieci społecznościowej na świecie. Miesięcznie, nad różnymi projektami dyskutuje tu ok. 11 milionów ludzi. Jeżeli chodzi o wygląda i działanie przypomina nieco Facebooka. Możesz tu obserwować ludzi zgodnie z zainteresowania, a ich aktualizacje znajdziesz bezpośrednio na osi czasu. Serwis szczególnie popularny jest wśród osób związanych z medycyną i biologią, ale jest tu reprezentowana niemal każda dziedzina nauki. 

6. MyMFB

O MyMFB mówi się, że jest to Facebook dla muzułmanów. Ale też szef sieci twierdzi, że wita serdecznie wszystkich "poważnych, miłych ludzi bez względu na wyznanie". 

7. ASKfm

Ask.fm – serwis społecznościowy Questions and Answers (Pytania i Odpowiedzi), w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą zadawać innym pytania oraz na nie odpowiadać.  Ma obecnie około 150 milionów aktywnych użytkowników, dziwi więc, że jest stosunkowo mało znany.

8. WAYN

WAYN (Where Are You Now) to serwis społecznościowy dla podróżników. Znajdziesz tu m.in. porady na temat transportu, tanich hoteli, ale też znajdziesz znajomego, z którym mógłbyś się napić drinka w obcym mieście.  Większość aktywnych profili pełna jest artykułów o podróżach odbytych przez użytkowników, oczywiście, bogatych w zdjęcia i wideo. 

Popularne posty z tego bloga

Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Darmowy fragment ebooka

Dla tych, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w mediach społecznościowych, pozwolę sobie zaproponować swojego ebooka: "Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Marketing w mediach społecznościowych".

Mam nadzieję, że będzie to ciekawy, podręczny i poręczny poradnik zarówno dla początkujących i zaawansowanych. Piszę w nim o tym, jak się promować i kreować wizerunek marki między innymi w takich serwisach, jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest. Jak wdrożyć content marketing i stać się celebrytą mediów społecznościowych. Wszystko na konkretnych przykładach, z linkami do ważniejszych stron i aplikacji.

E-book dostępny jest na platformie Ebookpoint.pl, zaś darmowy fragment możecie pobrać tutaj.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam na tyle, że dacie "plusika" lub "lajka" i udostępnicie wśród znajomych :)



Jak poprawnie używać hastagów na Instagramie

Pomijając już ich popularność i wszechobecność, hashtagi to bardzo ważny element SEO na platformie Instagram. Jednakże bez dobrej, długofalowej strategii ich używania, możesz równie dobrze... zapomnieć o ich używaniu. Jak zatem korzystać z hashtag'ów, by przynosiły nam korzyści?

Bądź dokładny Dokładnie opisuj hashtagami to, co widać na zdjęciu. Dla przykładu, jeżeli chcesz się pochwalić, że akurat pijesz kawę, rozszerz popularne hashtagi, jak chociażby #coffeeoftheday czy #coffeelife o takie, które mówią dokładnie, co akurat pijesz, np. #cafeprima #cafejacobs, #cappucino, itd. (to nie reklama, takie akurat marki przyszły mi do głowy). Hashtagi oparte na geolokalizacji Lokalizacja to bardzo efektywna strategia, zarówno jeżeli chodzi o Instagram, jak i wyszukiwarkę Google. Zamiast publikować zdjęcie plaży z hashtagiem #beach, #plaża, dodaj do niego lokalizację, np. Ustka, Wolin, Saint Tropez. Nie spamuj Zarówno Instagram, jak i samo Google zapowiadają wprowadzenie algorytmów, które wal…