Przejdź do głównej zawartości

8 niszowych sieci społecznościowych, których możesz nie znać

Pod koniec 2016 roku Facebook miał prawie miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, Twitter ponad 319 milionów. Do tego dochodzi całkiem niezła oglądalność profili w takich mediach społecznościowych, jak chociażby Google+, LinkedIn czy Snapchat. Ok, to giganci serwisó społecznościowych. Ale czy kiedykolwiek słyszeliście o takich platformach, jak Untappd, ResearchGate czy StockTwits?

serwis Dribble


To, co prawda, niszowe sieci społecznościowe kojarzące głównie hobbystów lub pasjonatów jednego, konkretnego tematu, ale warto je znać. Może przydadzą się Wam w życiu prywatnym, a może i zawodowym. 

1. StockTwits

Platforma dla finansistów, handlowców, inwestorów i hobbystów finansowych. Umożliwia m.in. dzielenie się ideami, opiniami na temat rynków finansowych.  Podobna nieco do Twittera - panują tu podobne, 140-znakowe restrykcje, jest tzw. live feed.

2. Dribbble

Dribbble to jedna z najlepszych platform dla wszelkich kreatywnych osób, skoncentrowana na projektowaniu. Jeżeli pasjonujesz się takimi dziedzinami, jak grafika komputerowa, tworzenie stron www,  ilustracje, typografia, to Dribble jest właśnie dla Ciebie. Możesz to wgrywać swoje prace i promować swe dzieła. A potem czekać, aż wynajmie Cię jakaś wielka firma, będąca pod wrażeniem Twojego portfolio.

3. Untappd

Untappd to sieć społecznościowa dla miłośników... piwa. Tych w naszym kraju chyba nie brakuje, więc powinna im się spodobać. Znajdziesz tu m.in. wskazówki dotyczące barów, pubów i browarów w okolicy (raczej nie naszej, polskiej) czy informacje o lokalnych wydarzeniach dla piwoszy. 

4. Meetup

Meetup pozwala na organizowanie spotkań. Nieważne, czy chcesz urządzić imprezkę z przyjaciółmi czy zorganizować polityczny protest, Meetup znacząco Ci to ułatwi. Możesz tu znaleźć zdjęcia z minionych eventów, porozmawiać z jego uczestnikami, sprawdzić, kogo możesz się spodziewać na najbliższym spotkaniu. To także dobry sposób na zawarcie nowych znajomości, jeśli jest się nowym w mieście. Co ciekawe, serwis ten ma już ponad 25 milionów aktywnych użytkowników.

5. ResearchGate

Jeżeli jesteś naukowcem lub badaczem, koniecznie zarejestruj się na platformie ResearchGate, największej, akademickiej sieci społecznościowej na świecie. Miesięcznie, nad różnymi projektami dyskutuje tu ok. 11 milionów ludzi. Jeżeli chodzi o wygląda i działanie przypomina nieco Facebooka. Możesz tu obserwować ludzi zgodnie z zainteresowania, a ich aktualizacje znajdziesz bezpośrednio na osi czasu. Serwis szczególnie popularny jest wśród osób związanych z medycyną i biologią, ale jest tu reprezentowana niemal każda dziedzina nauki. 

6. MyMFB

O MyMFB mówi się, że jest to Facebook dla muzułmanów. Ale też szef sieci twierdzi, że wita serdecznie wszystkich "poważnych, miłych ludzi bez względu na wyznanie". 

7. ASKfm

Ask.fm – serwis społecznościowy Questions and Answers (Pytania i Odpowiedzi), w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą zadawać innym pytania oraz na nie odpowiadać.  Ma obecnie około 150 milionów aktywnych użytkowników, dziwi więc, że jest stosunkowo mało znany.

8. WAYN

WAYN (Where Are You Now) to serwis społecznościowy dla podróżników. Znajdziesz tu m.in. porady na temat transportu, tanich hoteli, ale też znajdziesz znajomego, z którym mógłbyś się napić drinka w obcym mieście.  Większość aktywnych profili pełna jest artykułów o podróżach odbytych przez użytkowników, oczywiście, bogatych w zdjęcia i wideo. 

Popularne posty z tego bloga

8 porad, jak trafić do nastolatków w mediach społecznościowych

Nastolatki spędzają dziewięć godzin dziennie w mediach społecznościowych. Nastolatki to, brzydko mówiąc, rynek wart w samych tylko Stanach Zjednoczonych ponad 4 miliardy dolarów. Prawda, że to piękny kawałek tortu, nie do pogardzenia dla każdego marketingowca? Gdzie ich jednak znaleźć i jak do nich dotrzeć? Oto kilka porad, które ułatwią Ci marketing wśród nastolatków!



1. Gdzie ich znaleźć. Nie wszystkie platformy społecznościowe są identyczne. Co prawda, popularna opinia głosi, że wszyscy są na Facebooku, ale też badania dowodzą, że nastolatki uciekają z tej sieci. Przerzucają się na bardziej błyskawiczne, bardziej obrazkowe media, jak Snapchat czy Instagram. Jeżeli planujesz szeroką kampanię marketingową - pozostań przy Facebooku. Jeżeli ważne są dla Ciebie dane demograficzne, lokalizacja - szukaj właściwych odbiorców na Snapchacie i Instagramie. 2. Spersonalizowane, krótkie treści. Spersonalizowane, krótkie treści to klucz do sukcesu, jeżeli chodzi o dotarcie do nastolatków. Po pierw…

Instagram zacznie "ściemniać"

Instagram wprowadza w swoim serwisie nową funkcję, która ma zapobiec wyświetlaniu niechcianych treści. Czy to cenzura czy dobry krok w kierunku ochrony użytkowników?

Dzięki nowej funkcji będziemy mogli sami oznaczać zdjęcia, które zarówno my, jak i inni Instagramerzy, możemy uznać za obraźliwe. Będzie to tzw. "wrażliwa treść" i dopóki nie zdecydujemy się ich zobaczyć, zdjęcia pozostaną rozmazane.

Wbrew pozorom, nie chodzi tu wcale o nagość. Zgodnie z badaniami portalu The Verge, przede wszystkim internautom chodzi o wszelkie manifestacje przemocy, zdjęcia wojenne czy przedstawiające głodujących ludzi.

Niedawno Facebook zaczął walczyć z tzw. fake news'ami, oznaczając je jako wątpliwe, teraz Instagram zamierza "ściemniać" zdjęcia.

Waszym zdaniem, to przejaw cenzury w sieci czy realna ochrona naszych oczu i umysłów przed niechcianymi treściami? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!