Przejdź do głównej zawartości

Jakie trendy będą dominowały na Instagramie w 2017 roku?

W 2016 roku Instagram urósł w siłę, a możliwości reklamowe dostępne w serwisie wzrosły. Jakie trendy będą miały największe znaczenie w 2017 roku?



Instagram przeszedł długą drogę od aplikacji pozwalającej na udostępnianie obrazu do drugiej najbardziej popularnej platformy społecznościowej zaraz po Facebooku. Posiadający ponad 600 milionów użytkowników serwis stał się ważnym narzędziem dla przedsiębiorstw chcących dotrzeć do swoich odbiorców. Umiejętnie prezentować się na Instagramie warto choćby dlatego, że jak wynika z badań Iconosquare Instagram 2015 Study, 70% użytkowników szukało profili marek na Instagramie, a 37% obserwuje 1-5 kont firmowych. Jakie zasady będą wyjątkowo obowiązywały w serwisie w 2017 roku?

#1 Kontynuacja tworzenia wideo
Nieważne czy nagrane, czy wypowiedziane na żywo - „wideo” jest jednym z najważniejszych słów w social media w 2017 roku. Zdaniem osób odpowiedzialnych za udoskonalanie Instagramu, do czterech kolejnych lat treści wideo będą stanowić do 75% udostępnianych w serwisie danych. Wobec tego, marki nie mają innego wyjścia, jak doskonalenie swoich umiejętności w zakresie produkcji wideo. Obecnie, dzięki dostępnej dużej liczbie narzędzi ułatwiających tworzenie filmów, każdy ma możliwość przygotowania interesującej treści dysponując małym czy nawet zerowym budżetem.

#2 Telefon ciągle w modzie
Telefon komórkowy ma bardzo duże znaczenie, co jest szczególnie widoczne na Instagramie. Docelowo zawartość serwisu powinna być tak zoptymalizowana, by zapewnić komfort korzystania z aplikacji użytkownikom przeglądającym treści na różnych urządzeniach mobilnych. Dzięki temu będą one bardziej elastyczne, a co za tym idzie także dostępne dla większego grona odbiorców.
W momencie, kiedy prowadzimy profil na Instagramie, a dodanie obrazów jest najwygodniejsze przy użyciu telefonu, warto mieć go zawsze pod ręką. Kto wie, gdzie spotkamy inspirację do zrobienia zdjęcia? Obecnie mamy również możliwość korzystania z wielu narzędzi, które pozwalają czynić nasze zdjęcia bardziej atrakcyjnymi. Do celów biznesowych przydatne będą szczególnie takie narzędzie jak Crowdfire, który umożliwia śledzenie działań konkurencji, Iconosquare pozwalający na oglądanie statystyk konta czy Inselly – aplikacja ułatwiająca sprzedaż produków za pośrednictwem Instagrama. Zdjęcie wystarczy otagować hashtagiem #inselly, a płatność odbywa się przez PayPal.

#3 Celniejsze dotarcie do grup docelowych
Strategia jest podstawą udanych działań marketingowych, jednak nawet najlepiej zaplanowana taktyka nie odniesie skutku, jeśli nie będzie dopasowana do grupy docelowej marki. Instagram zrobił ostatnio wiele, by umożliwić marketerom dotarcie do określonego targetu. Według informacji przekazanych przez serwis, w 2017 roku marketerzy będą mieli jeszcze większe szanse na dokładniejsze trafienie z komunikatem. Dzięki temu ich strategiczne działania będą bardziej skuteczne.

#4 Większa konkurencja
Społeczność drugiego po Facebooku serwisu społecznościowego liczy ponad 600 milionów użytkowników. Możemy przypuszczać, że w tym roku ich liczba wzrośnie. Coraz więcej marek dochodzi do wniosku, że prowadzenie komunikacji na Instagramie opłaca się. Warto więc przygotować się na pojawienie się konkurencji w serwisie. Nadal istnieje jednak przestrzeń na działania kreatywne, które pozwolą wygenerować duży zasięg organiczny.

#5 Kreatywne działania będą prostsze
Dzięki takim funkcjonalnościom jak Instagram Stories oraz Live, serwis otworzył przestrzeń do tworzenia nowych, kreatywnych rozwiązań. Wymyślanie oryginalnych treści stało się bardziej dostępne zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i marek. Wpłynęło to również na obniżenie budżetów przeznaczonych na tworzenie materiałów wideo. W 2017 roku będziemy mogli zobaczyć, jak marki konkurują w oferowanych na platformie treściach.


źródło: 365 agencja - agencja marketingu zintegrowanego i PR. 
Kreacja marek, promocja i doradztwo biznesowe. 

Popularne posty z tego bloga

Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Darmowy fragment ebooka

Dla tych, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w mediach społecznościowych, pozwolę sobie zaproponować swojego ebooka: "Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Marketing w mediach społecznościowych".

Mam nadzieję, że będzie to ciekawy, podręczny i poręczny poradnik zarówno dla początkujących i zaawansowanych. Piszę w nim o tym, jak się promować i kreować wizerunek marki między innymi w takich serwisach, jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest. Jak wdrożyć content marketing i stać się celebrytą mediów społecznościowych. Wszystko na konkretnych przykładach, z linkami do ważniejszych stron i aplikacji.

E-book dostępny jest na platformie Ebookpoint.pl, zaś darmowy fragment możecie pobrać tutaj.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam na tyle, że dacie "plusika" lub "lajka" i udostępnicie wśród znajomych :)



8 niszowych sieci społecznościowych, których możesz nie znać

Pod koniec 2016 roku Facebook miał prawie miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, Twitter ponad 319 milionów. Do tego dochodzi całkiem niezła oglądalność profili w takich mediach społecznościowych, jak chociażby Google+, LinkedIn czy Snapchat. Ok, to giganci serwisó społecznościowych. Ale czy kiedykolwiek słyszeliście o takich platformach, jak Untappd, ResearchGate czy StockTwits?



To, co prawda, niszowe sieci społecznościowe kojarzące głównie hobbystów lub pasjonatów jednego, konkretnego tematu, ale warto je znać. Może przydadzą się Wam w życiu prywatnym, a może i zawodowym.  1. StockTwits Platforma dla finansistów, handlowców, inwestorów i hobbystów finansowych. Umożliwia m.in. dzielenie się ideami, opiniami na temat rynków finansowych.  Podobna nieco do Twittera - panują tu podobne, 140-znakowe restrykcje, jest tzw. live feed. 2. Dribbble Dribbble to jedna z najlepszych platform dla wszelkich kreatywnych osób, skoncentrowana na projektowaniu. Jeżeli pasjonujesz się takimi dziedz…

Jak poprawnie używać hastagów na Instagramie

Pomijając już ich popularność i wszechobecność, hashtagi to bardzo ważny element SEO na platformie Instagram. Jednakże bez dobrej, długofalowej strategii ich używania, możesz równie dobrze... zapomnieć o ich używaniu. Jak zatem korzystać z hashtag'ów, by przynosiły nam korzyści?

Bądź dokładny Dokładnie opisuj hashtagami to, co widać na zdjęciu. Dla przykładu, jeżeli chcesz się pochwalić, że akurat pijesz kawę, rozszerz popularne hashtagi, jak chociażby #coffeeoftheday czy #coffeelife o takie, które mówią dokładnie, co akurat pijesz, np. #cafeprima #cafejacobs, #cappucino, itd. (to nie reklama, takie akurat marki przyszły mi do głowy). Hashtagi oparte na geolokalizacji Lokalizacja to bardzo efektywna strategia, zarówno jeżeli chodzi o Instagram, jak i wyszukiwarkę Google. Zamiast publikować zdjęcie plaży z hashtagiem #beach, #plaża, dodaj do niego lokalizację, np. Ustka, Wolin, Saint Tropez. Nie spamuj Zarówno Instagram, jak i samo Google zapowiadają wprowadzenie algorytmów, które wal…