Przejdź do głównej zawartości

Media społecznościowe jako stan umysłu

Często mówimy o mediach społecznościowych pod kątem narzędzi, które mogą nam się do czegoś przydać. Z kolei strateg i bestsellerowa pisarka Erica Dhawan uważa, że ​​jest to bardziej stan umysłu. W swojej książce "Get Big Things Done" mówi ona o inteligencji zbiorowej(1), umiejętności numer jeden, którą wszyscy musimy rozwijać w erze sieci społecznościowych.

Dhawan twierdzi, że sukces nie polega dziś tylko na gromadzeniu masy znajomych na Twitterze czy kontaktów w serwisie LinkedIn, ale na tym, co robisz z tymi kontaktami. Czy tworzysz nową wartość? Oto pięć sposobów, jak przekształcić nasze sieci w wydajne platformy.

1. Korzystaj z narzędzi społecznościowych, by prowadzić Swoją misję.

Zdefiniuj swoją misję, swoje marzenie. Zadaj sobie pytanie, co jest dla mnie najważniejsze, co chcę osiągnąć zakładając konto na Twitterze czy uruchamiając nowy fanpejdż. Wyjaśnij innym cele i motywy, które Tobą kierują. Miej przed oczami jasno sprecyzowaną misję marki. 

2. Przed nawiązaniem kontaktu zadaj sobie pytanie: "Co wiem, a czego nie wiem?"

"Co wiem?" - to podstawowe pytanie. Kolejnym jest: "Czego nie wiem". Postaw na swoje mocne strony. Zanim nawiążesz kontakt w sieci społecznościowej musisz znać odpowiedzi na powyższe pytania. Inaczej, zamiast ekspertem, zostanie ignorantem. Potrzebujesz solidnych fundamentów i strategii zrównoważonego rozwoju krok po kroku.

3. Wykorzystaj moc sieci, aby znaleźć rozwiązania w nieoczekiwanych miejscach.

Korzystanie z sieci społecznościowych może przyspieszyć tempo rozwiązywania problemów, a często odpowiedzi na nasze problemy znajdziemy w najmniej oczekiwanych przez nas miejscach. Kluczem jest zadawanie właściwych pytań i przedstawienie problemu w niekonwencjonalny, często zabawny sposób, tak, aby ludzie chcieli się nim zająć i próbowali go rozwiązać. Przykładem mogą być takie platformy, jak Quirky czy DuoLingo - bezpłatna platforma do nauki języków, która służy również jako system tłumaczeń tekstowych pochodzących z sieci. Jeśli wystarczająco dużo osób przekaże to samo tłumaczenie, system uznaje je za poprawne i używa jako obowiązującego. W ten sposób używamy, można to tak nazwać, "mądrości tłumu". Mądrości społeczności.

4. Zbuduj powiązania z Twoją własną firmą.

Postaw na własnych pracowników, wykorzystaj ich wiedzę i możliwości. Prowadź dyskusje wewnątrz firmy. Pozwalaj młodym pracownikom stać się liderami myślenia i komunikacji, chociażby za pośrednictwem blogów czy podcastów. Buduj społeczności, które pozwalają na otwartą komunikację, dzięki czemu zarówno Ty, jak i Twoi pracownicy będziecie mieli łatwy dostęp do wiedzy. 

Co o tym sądzisz? Czy wykorzystujesz sieć inteligentnie? Ile z tych rozwiązań stosujesz w codziennym życiu? Podziel się proszę z innymi swoimi pomysłami w komentarzach pod wpisem.
(1) Inteligencja zbiorowa (ang. Collective intelligence, Collective IQ ) – to termin, który powstał w połowie lat 1980 w socjologii przy badaniu procesu zbiorowego podejmowania decyzji i podejmowaniu decyzji konsensusu, gdzie przy zbiorowej inteligencji grupy, zdolność do znalezienia rozwiązania problemu jest lepsza niż najlepsze rozwiązania indywidualne w tej grupie. (za: Wikipedia)

Popularne posty z tego bloga

Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Darmowy fragment ebooka

Dla tych, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w mediach społecznościowych, pozwolę sobie zaproponować swojego ebooka: "Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Marketing w mediach społecznościowych".

Mam nadzieję, że będzie to ciekawy, podręczny i poręczny poradnik zarówno dla początkujących i zaawansowanych. Piszę w nim o tym, jak się promować i kreować wizerunek marki między innymi w takich serwisach, jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest. Jak wdrożyć content marketing i stać się celebrytą mediów społecznościowych. Wszystko na konkretnych przykładach, z linkami do ważniejszych stron i aplikacji.

E-book dostępny jest na platformie Ebookpoint.pl, zaś darmowy fragment możecie pobrać tutaj.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam na tyle, że dacie "plusika" lub "lajka" i udostępnicie wśród znajomych :)



8 niszowych sieci społecznościowych, których możesz nie znać

Pod koniec 2016 roku Facebook miał prawie miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, Twitter ponad 319 milionów. Do tego dochodzi całkiem niezła oglądalność profili w takich mediach społecznościowych, jak chociażby Google+, LinkedIn czy Snapchat. Ok, to giganci serwisó społecznościowych. Ale czy kiedykolwiek słyszeliście o takich platformach, jak Untappd, ResearchGate czy StockTwits?



To, co prawda, niszowe sieci społecznościowe kojarzące głównie hobbystów lub pasjonatów jednego, konkretnego tematu, ale warto je znać. Może przydadzą się Wam w życiu prywatnym, a może i zawodowym.  1. StockTwits Platforma dla finansistów, handlowców, inwestorów i hobbystów finansowych. Umożliwia m.in. dzielenie się ideami, opiniami na temat rynków finansowych.  Podobna nieco do Twittera - panują tu podobne, 140-znakowe restrykcje, jest tzw. live feed. 2. Dribbble Dribbble to jedna z najlepszych platform dla wszelkich kreatywnych osób, skoncentrowana na projektowaniu. Jeżeli pasjonujesz się takimi dziedz…

Jak poprawnie używać hastagów na Instagramie

Pomijając już ich popularność i wszechobecność, hashtagi to bardzo ważny element SEO na platformie Instagram. Jednakże bez dobrej, długofalowej strategii ich używania, możesz równie dobrze... zapomnieć o ich używaniu. Jak zatem korzystać z hashtag'ów, by przynosiły nam korzyści?

Bądź dokładny Dokładnie opisuj hashtagami to, co widać na zdjęciu. Dla przykładu, jeżeli chcesz się pochwalić, że akurat pijesz kawę, rozszerz popularne hashtagi, jak chociażby #coffeeoftheday czy #coffeelife o takie, które mówią dokładnie, co akurat pijesz, np. #cafeprima #cafejacobs, #cappucino, itd. (to nie reklama, takie akurat marki przyszły mi do głowy). Hashtagi oparte na geolokalizacji Lokalizacja to bardzo efektywna strategia, zarówno jeżeli chodzi o Instagram, jak i wyszukiwarkę Google. Zamiast publikować zdjęcie plaży z hashtagiem #beach, #plaża, dodaj do niego lokalizację, np. Ustka, Wolin, Saint Tropez. Nie spamuj Zarówno Instagram, jak i samo Google zapowiadają wprowadzenie algorytmów, które wal…