Przejdź do głównej zawartości

Najnowsze dane dotyczące największych sieci społecznościowych

Ponad 2,8 miliarda ludzi aktywnie korzysta z serwisów społecznościowych. To 37% światowej populacji. Aż 24% użytkowników internetu korzysta z więcej niż jednej platformy społecznościowej. W ciągu roku nastąpił 22% wzrost liczy użytkowników mediów społecznościowych.
Tak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez WERSM. Jakie jeszcze ciekawe dane demograficzne znajdziemy w raporcie? Otóż, jak się okazuje, Facebook zdominowany jest przez kobiety (83% kontra 75% mężczyzn). To także najlepsze miejsce, by dotrzeć do pokolenia Millenialsów i Generacji X. Z kolei 90% użytkowników Instagrama to osoby poniżej 35 roku życia. Co ważne dla biznesu, ponad połowa z nich "śledzi" konta marek na Instagramie.
Przejdźmy do bardziej szczegółowych danych. 24% użytkowników internetu korzysta z więcej niż jednej platformy społecznościowej, 4% ma konta na 5 serwisach. 75% użytkowników Facebook'a spędza na nim codziennie minimum 20 minut. 
YouTube notuje dziennie miliard unikalnych użytkowników. Zdominowany jest przez mężczyzn (53%). Codziennie odnotowuje 2 miliony wyświetleń na minutę.
Instagram to 600 milionów unikalnych użytkowników dziennie. Zdominowany jest przez kobiety (38%). 
Twitter odnotowuje dziennie 317 milionów unikalnych użytkowników. Zdominowany przez mężczyzn (22%), przeważa grupa wiekowa 18-29 lat. Ale, co ciekawe, aż 53% użytkowników Twittera ani razu nie opublikowało żadnego wpisu.
Pinterest to 317 milionów unikalnych użytkowników dziennie. Dominują kobiety (45%), grupa wiekowa 18-64 lata. Użytkownicy Pinteresta aż 10 razy chętniej dokonują zakupów online, sugerując się rekomendacjami w serwisie społecznościowym, niż inni użytkownicy internetu.
LinkedIn notuje 106 unikalnych użytkowników dziennie. Nieznacznie dominują mężczyźni (31%). Użytkownicy tej platformy rzadko korzystają z innych mediów społecznościowych.

Popularne posty z tego bloga

Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Darmowy fragment ebooka

Dla tych, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w mediach społecznościowych, pozwolę sobie zaproponować swojego ebooka: "Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Marketing w mediach społecznościowych".

Mam nadzieję, że będzie to ciekawy, podręczny i poręczny poradnik zarówno dla początkujących i zaawansowanych. Piszę w nim o tym, jak się promować i kreować wizerunek marki między innymi w takich serwisach, jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest. Jak wdrożyć content marketing i stać się celebrytą mediów społecznościowych. Wszystko na konkretnych przykładach, z linkami do ważniejszych stron i aplikacji.

E-book dostępny jest na platformie Ebookpoint.pl, zaś darmowy fragment możecie pobrać tutaj.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam na tyle, że dacie "plusika" lub "lajka" i udostępnicie wśród znajomych :)



8 niszowych sieci społecznościowych, których możesz nie znać

Pod koniec 2016 roku Facebook miał prawie miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, Twitter ponad 319 milionów. Do tego dochodzi całkiem niezła oglądalność profili w takich mediach społecznościowych, jak chociażby Google+, LinkedIn czy Snapchat. Ok, to giganci serwisó społecznościowych. Ale czy kiedykolwiek słyszeliście o takich platformach, jak Untappd, ResearchGate czy StockTwits?



To, co prawda, niszowe sieci społecznościowe kojarzące głównie hobbystów lub pasjonatów jednego, konkretnego tematu, ale warto je znać. Może przydadzą się Wam w życiu prywatnym, a może i zawodowym.  1. StockTwits Platforma dla finansistów, handlowców, inwestorów i hobbystów finansowych. Umożliwia m.in. dzielenie się ideami, opiniami na temat rynków finansowych.  Podobna nieco do Twittera - panują tu podobne, 140-znakowe restrykcje, jest tzw. live feed. 2. Dribbble Dribbble to jedna z najlepszych platform dla wszelkich kreatywnych osób, skoncentrowana na projektowaniu. Jeżeli pasjonujesz się takimi dziedz…

Jak poprawnie używać hastagów na Instagramie

Pomijając już ich popularność i wszechobecność, hashtagi to bardzo ważny element SEO na platformie Instagram. Jednakże bez dobrej, długofalowej strategii ich używania, możesz równie dobrze... zapomnieć o ich używaniu. Jak zatem korzystać z hashtag'ów, by przynosiły nam korzyści?

Bądź dokładny Dokładnie opisuj hashtagami to, co widać na zdjęciu. Dla przykładu, jeżeli chcesz się pochwalić, że akurat pijesz kawę, rozszerz popularne hashtagi, jak chociażby #coffeeoftheday czy #coffeelife o takie, które mówią dokładnie, co akurat pijesz, np. #cafeprima #cafejacobs, #cappucino, itd. (to nie reklama, takie akurat marki przyszły mi do głowy). Hashtagi oparte na geolokalizacji Lokalizacja to bardzo efektywna strategia, zarówno jeżeli chodzi o Instagram, jak i wyszukiwarkę Google. Zamiast publikować zdjęcie plaży z hashtagiem #beach, #plaża, dodaj do niego lokalizację, np. Ustka, Wolin, Saint Tropez. Nie spamuj Zarówno Instagram, jak i samo Google zapowiadają wprowadzenie algorytmów, które wal…