Przejdź do głównej zawartości

Stories, kamera, lokalizacja i inne. Przegląd nowości od Facebooka

Facebook sypnął ostatnio nowościami, o których warto pokrótce napisać. Niektóre z nich już zapewne sami zauważyliście w Messengerze czy w samym portalu, niektóre mogły umknąć Waszej uwadze. Co nowego zatem przygotował dla nas największy portal społecznościowy?

Chwile na Facebooku

Bodaj największą nowością jest wprowadzenie tzw. Stories. Nowością, choć jest to funkcjonalność znana z Instagrama, o Snapchacie już nie wspominając. Podobnie, jak i w wymienionym serwisach, i tutaj udostępniane treści widoczne są przez 24 godziny. Zdjęcia lub wideo dodajemy do paska wyświetlającego się nad Aktualnościami - jako dodanie relacji lub wysłanie wiadomości bezpośredniej. 

Lokalizacja w Messengerze

Od teraz lokalizacja znajomych, sprawdzenie, jak daleko od miejsca spotkania jesteśmy, będzie zdecydowanie łatwiejsze. Facebook wprowadził bowiem do Messengera opcję umożliwiającą wysyłanie bieżącej lokalizacji, działającą na urządzeniach z systemem iOS oraz Android. Żeby udostępnić swoją bieżącą lokalizację wystarczy wybrać odpowiednią ikonę, opcję Lokalizacja oraz przycisk”Udostępnij aktualną lokalizację”. Nasz rozmówca przez godzinę będzie mógł obserwować, jak się przemieszczamy. Na szczęście, w każdej chwili możemy przerwać udostępnianie. Na szczęście, bowiem jest to kolejna "smycz" na użytkowników. Faktycznie, przydatne, kiedy chcemy zlokalizować znajomego, sprawdzić, jak daleko jeszcze do miejsca spotkania, ale czy nie jest to nazbyt nachalna inwigilacja? Jak myślicie? Z drugiej strony... to w końcu my mamy kontrolę nad smartfonem, a nie on nad nami. Prawda? 

Kamera z bajerami

Kolejna nowość to pojawienie się nowej Kamery z efektami oraz dwoma dodatkowymi sposobami udostępniania filmów. Mamy tu takie efekty, jak maski, ramki, interaktywne filtry aparatu. Z czasem mają się pojawić maski dla nadchodzących, bestsellerowych filmów czy efekty tworzone przez artystów. 

Popularne posty z tego bloga

Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Darmowy fragment ebooka

Dla tych, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w mediach społecznościowych, pozwolę sobie zaproponować swojego ebooka: "Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Marketing w mediach społecznościowych".

Mam nadzieję, że będzie to ciekawy, podręczny i poręczny poradnik zarówno dla początkujących i zaawansowanych. Piszę w nim o tym, jak się promować i kreować wizerunek marki między innymi w takich serwisach, jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest. Jak wdrożyć content marketing i stać się celebrytą mediów społecznościowych. Wszystko na konkretnych przykładach, z linkami do ważniejszych stron i aplikacji.

E-book dostępny jest na platformie Ebookpoint.pl, zaś darmowy fragment możecie pobrać tutaj.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam na tyle, że dacie "plusika" lub "lajka" i udostępnicie wśród znajomych :)



8 niszowych sieci społecznościowych, których możesz nie znać

Pod koniec 2016 roku Facebook miał prawie miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, Twitter ponad 319 milionów. Do tego dochodzi całkiem niezła oglądalność profili w takich mediach społecznościowych, jak chociażby Google+, LinkedIn czy Snapchat. Ok, to giganci serwisó społecznościowych. Ale czy kiedykolwiek słyszeliście o takich platformach, jak Untappd, ResearchGate czy StockTwits?



To, co prawda, niszowe sieci społecznościowe kojarzące głównie hobbystów lub pasjonatów jednego, konkretnego tematu, ale warto je znać. Może przydadzą się Wam w życiu prywatnym, a może i zawodowym.  1. StockTwits Platforma dla finansistów, handlowców, inwestorów i hobbystów finansowych. Umożliwia m.in. dzielenie się ideami, opiniami na temat rynków finansowych.  Podobna nieco do Twittera - panują tu podobne, 140-znakowe restrykcje, jest tzw. live feed. 2. Dribbble Dribbble to jedna z najlepszych platform dla wszelkich kreatywnych osób, skoncentrowana na projektowaniu. Jeżeli pasjonujesz się takimi dziedz…

Jak poprawnie używać hastagów na Instagramie

Pomijając już ich popularność i wszechobecność, hashtagi to bardzo ważny element SEO na platformie Instagram. Jednakże bez dobrej, długofalowej strategii ich używania, możesz równie dobrze... zapomnieć o ich używaniu. Jak zatem korzystać z hashtag'ów, by przynosiły nam korzyści?

Bądź dokładny Dokładnie opisuj hashtagami to, co widać na zdjęciu. Dla przykładu, jeżeli chcesz się pochwalić, że akurat pijesz kawę, rozszerz popularne hashtagi, jak chociażby #coffeeoftheday czy #coffeelife o takie, które mówią dokładnie, co akurat pijesz, np. #cafeprima #cafejacobs, #cappucino, itd. (to nie reklama, takie akurat marki przyszły mi do głowy). Hashtagi oparte na geolokalizacji Lokalizacja to bardzo efektywna strategia, zarówno jeżeli chodzi o Instagram, jak i wyszukiwarkę Google. Zamiast publikować zdjęcie plaży z hashtagiem #beach, #plaża, dodaj do niego lokalizację, np. Ustka, Wolin, Saint Tropez. Nie spamuj Zarówno Instagram, jak i samo Google zapowiadają wprowadzenie algorytmów, które wal…