Przejdź do głównej zawartości

8 porad, jak trafić do nastolatków w mediach społecznościowych

Nastolatki spędzają dziewięć godzin dziennie w mediach społecznościowych. Nastolatki to, brzydko mówiąc, rynek wart w samych tylko Stanach Zjednoczonych ponad 4 miliardy dolarów. Prawda, że to piękny kawałek tortu, nie do pogardzenia dla każdego marketingowca? Gdzie ich jednak znaleźć i jak do nich dotrzeć? Oto kilka porad, które ułatwią Ci marketing wśród nastolatków!



1. Gdzie ich znaleźć.
Nie wszystkie platformy społecznościowe są identyczne. Co prawda, popularna opinia głosi, że wszyscy są na Facebooku, ale też badania dowodzą, że nastolatki uciekają z tej sieci. Przerzucają się na bardziej błyskawiczne, bardziej obrazkowe media, jak Snapchat czy Instagram. Jeżeli planujesz szeroką kampanię marketingową - pozostań przy Facebooku. Jeżeli ważne są dla Ciebie dane demograficzne, lokalizacja - szukaj właściwych odbiorców na Snapchacie i Instagramie.
2. Spersonalizowane, krótkie treści.
Spersonalizowane, krótkie treści to klucz do sukcesu, jeżeli chodzi o dotarcie do nastolatków. Po pierwsze, lubią, kiedy zwracasz się bezpośrednio do nich, a nie do tłumu. Po drugie - nie potrafią zbyt długo utrzymać skupienia. Badania dowodzą, że dorośli skupiają się na treści około 8 sekund. Nastolatki - jeszcze krócej. Dlatego serwuj im krótkie treści, a jeśli już musisz opublikować dłuższy tekst, podziel go na czytelne paragrafy. 
3. Bądź na bieżąco.
Bądź na bieżąco, że wszystkim, co interesuje nastolatków. Z trendami, stylem życia, ale także z nowymi mediami społecznościowymi i nowymi funkcjami, które się w nich pojawiają. Co mówią Ci takie nazwy, jak Music.ly, Periscope, Instagram Stories czy Snapchat Spectacles? To nowe kanały, na które "siedzą" nastolatki. To nowa szansa dla Twojej marki.  
4. Spraw, by Twoje treści były warte udostępniania.
Dorośli i nastolatki korzystają z mediów społecznościowych w rózny sposób. Nastolatki rzadziej śledzą profile firmowe marek, używają sieci bardziej do komunikacji, ale i dzielenia się interesującymi treściami z przyjaciółmi. Dlatego tak ważne jest tworzenie wartościowych, unikatowych treści. Takich, którymi nastolatek chętnie podzieli się z kolegą. 
5. Cierpliwość i elastyczność.
Nastolatki są zmienne, kapryśne. Często zmieniają się ich upodobania i sposób postrzegania świata, a zatem i treści w mediach społecznościowych. Potrzeba Ci zatem czasu, cierpliwości i elastyczności, by zmieniać się wraz z nimi. Jedna, z góry ustalona strategia nie zadziała. Nie zdobędziesz także ich serc od razu. Potrzebna jest długofalowa, wytrwała kampania, płynnie zmieniająca się w zależności od tego, jak zmieniają się mody,trendy i nastroje wśród nastolatków.
6. Nie sprzedawaj.
Media społecznościowe to nie platforma handlowa. Przynajmniej nie dla nastolatków. Taki przekaz uznany zostanie za nachalny, przeszkadzający, a najlepszym wypadku - nudny. Cały problem w tym, by wejść z nastolatkami we wzajemne relacje, a nie sprzedawać im produktów, usług czy treści. 
7. Bądź autentyczny.
Wiesz czemu reality show są tak popularne wśród nastolatków? Odpowiedź jest jedna - storytelling. Opowiadają autentyczną historię. Ty też musisz tak postępować. Nie sprzedawać treści marketingowe, ale opowiedzieć historię firmy. Pokazać, co dzieje się za kulisami. Odsłonić tzw. "ludzką twarz" marki. Nastolatki natychmiast wyczuwają fałsz, więc nie staraj się być na siłę "cool". Bądź po prostu sobą. 
8. Angażuj się.
Komentarze, retweety, wzmianki - oto czym żyją nastolatki w sieciach społecznościowych. Ty też tak musisz zacząć egzystować. Najlepszy nawet content przepadnie, jeśli nie wywoła dyskusji. Angażuj się w już istniejące dyskusje, odpowiadaj na komentarze, ale i inicjuj własne - zadawaj odpowiednie pytania, czasami prowokuj. Wywołasz ich do odpowiedzi. 

Popularne posty z tego bloga

Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Darmowy fragment ebooka

Dla tych, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w mediach społecznościowych, pozwolę sobie zaproponować swojego ebooka: "Jak dać się znaleźć i się nie zgubić. Marketing w mediach społecznościowych".

Mam nadzieję, że będzie to ciekawy, podręczny i poręczny poradnik zarówno dla początkujących i zaawansowanych. Piszę w nim o tym, jak się promować i kreować wizerunek marki między innymi w takich serwisach, jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest. Jak wdrożyć content marketing i stać się celebrytą mediów społecznościowych. Wszystko na konkretnych przykładach, z linkami do ważniejszych stron i aplikacji.

E-book dostępny jest na platformie Ebookpoint.pl, zaś darmowy fragment możecie pobrać tutaj.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam na tyle, że dacie "plusika" lub "lajka" i udostępnicie wśród znajomych :)



8 niszowych sieci społecznościowych, których możesz nie znać

Pod koniec 2016 roku Facebook miał prawie miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, Twitter ponad 319 milionów. Do tego dochodzi całkiem niezła oglądalność profili w takich mediach społecznościowych, jak chociażby Google+, LinkedIn czy Snapchat. Ok, to giganci serwisó społecznościowych. Ale czy kiedykolwiek słyszeliście o takich platformach, jak Untappd, ResearchGate czy StockTwits?



To, co prawda, niszowe sieci społecznościowe kojarzące głównie hobbystów lub pasjonatów jednego, konkretnego tematu, ale warto je znać. Może przydadzą się Wam w życiu prywatnym, a może i zawodowym.  1. StockTwits Platforma dla finansistów, handlowców, inwestorów i hobbystów finansowych. Umożliwia m.in. dzielenie się ideami, opiniami na temat rynków finansowych.  Podobna nieco do Twittera - panują tu podobne, 140-znakowe restrykcje, jest tzw. live feed. 2. Dribbble Dribbble to jedna z najlepszych platform dla wszelkich kreatywnych osób, skoncentrowana na projektowaniu. Jeżeli pasjonujesz się takimi dziedz…

Jak poprawnie używać hastagów na Instagramie

Pomijając już ich popularność i wszechobecność, hashtagi to bardzo ważny element SEO na platformie Instagram. Jednakże bez dobrej, długofalowej strategii ich używania, możesz równie dobrze... zapomnieć o ich używaniu. Jak zatem korzystać z hashtag'ów, by przynosiły nam korzyści?

Bądź dokładny Dokładnie opisuj hashtagami to, co widać na zdjęciu. Dla przykładu, jeżeli chcesz się pochwalić, że akurat pijesz kawę, rozszerz popularne hashtagi, jak chociażby #coffeeoftheday czy #coffeelife o takie, które mówią dokładnie, co akurat pijesz, np. #cafeprima #cafejacobs, #cappucino, itd. (to nie reklama, takie akurat marki przyszły mi do głowy). Hashtagi oparte na geolokalizacji Lokalizacja to bardzo efektywna strategia, zarówno jeżeli chodzi o Instagram, jak i wyszukiwarkę Google. Zamiast publikować zdjęcie plaży z hashtagiem #beach, #plaża, dodaj do niego lokalizację, np. Ustka, Wolin, Saint Tropez. Nie spamuj Zarówno Instagram, jak i samo Google zapowiadają wprowadzenie algorytmów, które wal…